fredag 5 november 2010

Planeringsfreak

Packar för en familjehelg på Öland. Mor och far, sysyter och bror med familj kommer så vi blir hela "klanen". ska bli trevligt eftersom vi inte firar jul med min sida i år.
I år blir det jul i Norrland med allt vad det innebär. Troligtvis blir det en vit jul både ute och i glasen :-)

Det är märkligt egentligen hur traditioner är en del av dig. Första gången jag firade jul utan min familj kändes bra men liksom halv. Vissa saker tar man bara för givet, de ska finnas där bara. Och tomten SKA komma efter Kalle Anka och fikat inte klockan åtta på kvällen :-)

Efter åtta år har maken och jag hittat vårt sätt att fira jul-med det bästa av båda sidor.

Allt handlar om planering!:-) Maken brukar tycka att jag är planeringsfacist när det gäller julen men jag kallar det struktur....eftersom vi aldrig firar jul hemma gäller det att ligga steget före. Min hemmagjorda sill är mycket godare än ABBAS och den lägger jag inte in samma dag! Jansson är ett måste på julbordet och köttbullarna ska vara lagom stora, lagom runda och lagom bruna...
Ok, det är kanske lite tidigt att börja förbereda efter semestern men det kallas PLANERING :-D
// K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar